piątek, 22 czerwca 2012

01. Kroniki Dusz - Przelana Krew - przedsłowie

. „Wydarzenia, które dane mi było zobaczyć moimi własnymi oczami, odcisnęły wyraźne piętno nie tylko na naszym świecie, ale także na każdej żyjącej wtedy osobie, w tym i mnie. Dzięki nim odnalazłem swoje powołanie jako historyka, poczułem, że to jest droga, którą powinienem był obrać od samego początku swojego dorosłego życia. Dostrzegłem jednak, że wielu rzuci się na świeżą historię jak wilki na bezbronną owcę, dlatego skierowałem swoją ciekawość głębiej w dzieje naszego kontynentu. «Znając swoje dziecięctwo, znasz swoją starość», jak głosiła Prymana.
. Jak prawdopodobnie wszyscy początkujący historycy, tak i ja miałem wątpliwość od czego zacząć. Przebyłem kontynent wzdłuż i wszerz, i, chociaż zebrałem wiele materiałów, zapoczątkowało to więcej problemów niż ich rozwiązań. Trudniejsze od spisania całej tej drogocennej wiedzy okazało się bowiem wybranie okresu do opisania. Każdy pojawiający się przede mną dokument, każdy ustny przekaz jaki usłyszałem otwierał nowe możliwości w tematycznym kierunku mojej pierwszej księgi. Uznałem jednak, że państwo nazywane w historii często Pierwszym Imperium Ion'karn jest najlepsze na początek.
. Miałem możliwość rozpoczęcia od wydarzeń dziejących się wiele roków wcześniej, gdyż w trakcie mojej podróży po kontynencie napotkałem wiele zapisków sprzed początku Imperium. Treść ta była jednak często niejednoznaczna i oparta bardziej na domysłach niż faktach. Dopiero szeroko opisane przez Tyranta początki Imperium objawiły się jako najrzetelniejsze źródło i punkt odniesienia dla wiarygodności zebranych przeze mnie materiałów.
. Kolejnym powodem jest częste odnoszenie się do historii tego państwa wśród współczesnych. Z czasem jednak narosło wokół niej tyle legend i przekłamań, że wymaga ona wyczyszczenia i sprecyzowania. Chociaż, co zostało napomknięte, dzieło Tyranta stanowi najlepsze oparcie, często na jego kartach brakuje szczegółów konkretnych wydarzeń, a które znaleźć można w wielu innych dokumentach, jak już wspomniałem, nieraz zawierających sprzeczne informacje. Z każdą kolejną analizą zaczynałem czuć się jako ktoś, kto może to wreszcie uściślić i «odsłonić usta dziejom».
. Ostatnią przyczyną są przekazy z tamtych czasów, które wspominają o tak zwanych «Naznaczonych». Po całym kontynencie krążą opowieści sprzed i z datowanego okresu, których bohaterami są te tajemnicze jednostki. Natomiast dzieło Tyranta oraz wiele zapisków z początku Imperium dostarczają jako pierwsze materialnych dowodów na ich istnienie. Nikt nie ma wątpliwości, że Naznaczeni od tysiącleci wpływali na nasz świat. Początki Imperium pokazują jednak jak wielki i istotny jest to wkład.”

. Ærcenul re'Vygæl, przedsłowie do Pierwsze Imperium Ion'karn

-------------------
Następne:
Kroniki Dusz: Przelana Krew - Prolog
-------------------
Wstęp językowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz